Skôr než zomriem

Autor : Jenny Downhamová
Rok vydania : 2009
Vydavateľstvo : Ikar
Počet strán : 263
Originálny názov : Now is good



Kniha Skôr než zomriem - „staršia sestra“ knihy Na vine sú hviezdy. Autorka je Britka Jenny Downham.
Hlavnou hrdinkou je 16 ročné dievča Tessa, ktorej už dávnejšie diagnostikovali ťažkú chorobu. Vie, že jej nezostáva veľa času. Preto zostavila zoznam vecí,ktoré ešte nezažila a chce ich splniť. Pri plnení zoznamu Tessiných prianí jej pomáha kamarátka Zoey. Zažijú super párty, okúsia alkohol a drogy a nakoniec skončia na byte s dvomi chlapcami. No Tessa neskôr viac spozná jej suseda Adama a zamiluje sa doňho. Láska je jej opätovaná a Tessa svoje posledné dni prežíva obdarená pravou láskou.



Túto knihu mi odporučila moja kamarátka, a neľutujem že som si ju prečítala. Prečítala som ju za pár dní a naozaj ma bavila. Môžem povedať že táto kniha patrí k mojim najobľúbenejším. Kniha prinúti človeka zamyslieť sa. Veľmi sa mi páčil postoj hlavnej hrdinky. Aj keď trpela závažnou chorobou nevzdala sa - práve naopak - bojovala do poslednej sekundy. Ak sa rozhodnete si túto knihu prečítať, určite sa budete snažiť dočítanie knihy oddialiť čo najviac :).
"Skôr než zomriem" môžete nájsť aj vo filmovej podobe (klikni SEM pre trailer). Ja som si film pozrela až po prečítaní knihy. Ako som už spomínala, kniha sa mi veľmi páčila a podľa môjho názoru bola lepšia ako film.
Knihu Skôr než zomriem vám vrelo odporúčam - v kníhkupectvách ju zoženiete za nízku cenu, takže ak môžete, neváhajte. :)

Anotácia :
Každý z nás vie, že raz zomrie. Lenže v šestnástich to nečaká nikto.
Smrteľne chorej Tesse Scottovej zostáva iba niekoľko mesiacov života a ona sa rozhodne prežiť ich absolútne naplno. 
Nechce byť ukrátená o nič, čo život ponúka jej zdravým rovesníkom.
Splniť si túžbu nebýva ľahké a zakaždým je tu riziko, že namiesto radosti zažijeme rozčarovanie. A niekedy si nás šťastie vystriehne vo chvíli, kedy ho najmenej čakáme..
Tento nevšedný román o neskrotnej túžbe žiť a milovať tvárou v tvár vlastnej smrti je vášnivou oslavou života.






1 komentárov:

  1. Pekná recenzia :) kniha vypadá zaujímavo myslim, že si ju niekedy prečítam :))

    OdpovedaťOdstrániť