Ak zostanem

Autor : Gayle Forman
Rok vydania : 2014
Vydavateľstvo :  Ikar
Počet strán : 174

Mia je vášnivá violončelistka. Pochádza z rodiny hudobníkov a nič jej k šťastiu nechýba - má milujúcu rodinu, skvelú priateľku a frajera hrajúceho v punkovej kapele. Jej život sa však od základov zmení v priebehu minúty. Mia a jej rodina sa vydajú na výlet. Mia spokojne zatvorí oči a vychutnáva si cestu a prítomnosť rodiny. Keď ich však otvorí, naskytne sa jej nepríjemný pohľad. Rozmliaždené auto. Mia z neho vystúpi a zbadá svojich rodičov. Je jasné, že sú na mieste mŕtvi. Trápi ju však otázka - kde je jej mladší brat Teddy? Zrazu však zbadá ruku vyčnievajúcu z priekopy. Beží k telu s presvedčením, že je to jej brat. No keď sa priblíži, zistí, že to nie je jej mladší súrodenec.
Díva sa na vlastné telo.



Počas čítania tejto knihy spoznáte nie len hlavnú hrdinku a zároveň i rozprávačku deja - Miu, ale aj celú jej rodinu. Kniha poukazuje na to, ako sa život môže zo sekundy na sekundu zmeniť, a o tom, že všetci sa v istej chvíli musíme rozhodnúť.

Na túto knihu som čítala veľmi pozitívne ohlasy, preto som sa tešila na to, ako si ju prečítam. Kniha je aj sfilmovaná, trailer nájdete TU.
Keď som ju prvý krát chytila do rúk a prečítala si prvých osemdesiat strán, kniha sa mi zapáčila. Keď som však čítala ďalej, nadšenie opadávalo.
Hlavná hrdinka bojuje o svoj život celých 174 strán. Asi v polovici ma kniha prestávala baviť a pár krát som ju bez výčitiek odložila. Dej mi prišiel zdĺhavý, a okrem toho, že som sa dozvedela o Miiných zážitkoch z minulosti, nič zaujímavé sa nestalo.
Podobne ako v knihách Na vine sú hviezdy a Skôr než zomriem je aj tu zobrazená sila mladej lásky aj cez zdravotné problémy. Nemôžem však povedať, že by ma táto kniha vzala za srdce ako Na vine sú hviezdy alebo Skôr než zomriem. Celkovo som od tejto knihy čakala viac.

Anotácia:
Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy túžila - milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu.
V jedno februárové ráno sa však všetko zmení - na výlete s rodičmi a bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči, a keď ich otvorí, stojí v priekope. Na jej okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko nato zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hľadí sama na seba, a spontánne sa pýta : Som mŕtva?
Ešte včera mala veľa možností, ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jedinou otázkou : Zostanem?
Kniha Ak zostanem je plná citu a určite vás chytí za srdce. Je to kniha o sile lásky, o zmysle rodiny a o tom, že všetci sa v istej chvíli musíme rozhodnúť.




0 komentárov:

Zverejnenie komentára