Čakanie na Pesa

Autor : Mark B. Mills
Počet strán : 224
Rok vydania : 2014
Vydavateľstvo : Fortuna Libri

Kniha Čakanie na Pesa je prvá kniha od tohto doposiaľ na Slovensku neznámeho autora, ktorá bola preložená do slovenčiny. S touto knihou som sa často stretávala, preto som sa rozhodla, že si ju tiež prečítam.




Hlavnou postavou a zároveň rozprávačom je Dan. Žil so svojou manželkou Clarou, ktorá ho však nečakane opustila a odcestovala do neznáma. Danovi zanechala malého psa, so zaujímavým menom - Peso. On si ho však nikdy nevšímal, ani s ním nemal dobrý vzťah. Podľa jeho opisov bol malý a veľmi škaredý. Napriek tomu si zvykol pyšne vykračovať a nenechal sa len tak ponížiť. Po Clarinom odchode Dan plánoval, že dá Pesa do útulku. Nemal Pesa rád a prekážal mu. Nakoniec sa ich vzťah otočí o 360 stupňov a Peso je jeho neodmysliteľnou súčasťou života.

Z tejto knihy som bola mierne sklamaná. Čakala som od nej niečo viac. Nepáčilo sa mi, ako plynul dej. Autor používal dlhé vety, a nudné opisy a "úvahy". Občas sa stalo niečo prekvapivé, čo ma chvíľu bavilo, no netrvalo to dlho. Sem tam sa objavili vtipné situácie. Väčšinu knihy som čítala len z povinnosti a vôbec ma nelákala.
Čítali ste túto knihu aj vy? Budem rada, ak sa so mnou podelíte o váš názor :-).

Anotácia:
Vtipný román o vytváraní puta medzi psom a jeho majiteľom.
Dan nie je padavka, ale ani agresívny snaživec. Rád jazdí pomaly, na mobile lúšti sudoku a nový sveter si kúpi až vtedy, keď obnosí ten starý. Už štyri roky žije s Clarou a je šťastný. Jedného dňa ho však Clara znenazdajky opustí, nechá mu len dlhý list plný obvinení a malého bieleho, takmer bezsrstého psa menom Peso. A tak Dan, ktorý je už niekoľko týždňov bez práce, prichádza ešte aj o priateľku a na krku mu ostane vzdorovitý pes, ktorého nikdy nechcel. Rozhodne sa, že mu nájde nový domov, ale každý vie, ako to väčšinou dopadne, keď má človek tie najlepšie úmysly. Navyše sa ukáže, že Peso je vskutku nezvyčajný štvornohý kamarát... a jedna veľká inšpirácia.



1 komentárov: