Selekcia

Autor : Kiera Cassová
Počet strán : 293
Vydavateľstvo : CooBoo
Rok vydania : 2014



Táto knižka ma zaujala už na prvý pohľad, aj keď knihy podľa obalu nesúdim. Obal tejto knihy sa mi strašne páčil. Predpokladala som, že kniha bude typu kráľovstvo, princezné a podobne. Takúto knihu som už dávno v rukách nedržala, preto som sa do nej so zvedavosťou hneď pustila.



Už zo začiatku mi kniha pripomínala Hry o život. Ľudia boli rozdelení do kást, nie však podľa majetku, ale podľa zamerania ich práce. Umelci, robotníci, a podobne. Kasty boli očíslované a čím vyššie  bolo číslo, tým boli ľudia chudobnejší a museli ťažšie pracovať.

"35 dievčat. Jedna koruna. Súťaž, ktorá zmení ich život."


Hlavná postava sa volá America. America je od začiatku skromná a úprimná. Nepochádza z bohatej rodiny. Keď sa Americina matka dozvedela o tom, že princ Maxon hľadá manželku a vyhlásil Selekciu - výber jediného dievčaťa z 35 zúčastnených, prehovára dcéru, aby sa výberu zúčastnila. Veľmi by im to finančne pomohlo, a zároveň by chcela dcéru princeznú. America sa však výberu zúčastniť nechce. Jej srdce potajomky patrí Aspenovi. Ten však pochádza ešte z nižšej kasty a obáva sa, že by sa o Americu nedokázal v budúcnosti postarať. Preto požiada Americu, aby sa výberu zúčastnila, a tak aj urobila. Jej cieľ však nebol stať sa Maxonovou budúcou.


Autorkin štýl písania sa mi veľmi páčil. Kniha sa čítala plynulo. Žiadna z kapitol mi neprišla zdĺhavá. Dej som prežívala s postavami. Postupne cez opisy, napínavé situácie a romantické časti sme sa prepracovali až k záveru knihy. Keď som dočítala túto knihu, mala som potrebu hneď si zohnať ďalšiu a pokračovať v čítaní. V tejto knihe sa ani zďaleka nedozvieme, ktorá z dievčat sa stane Maxonovou budúcou. Po knihe Selekcia, ktorá nás zoznámi s hlavnou hrdinkou Americou, jej rodinou, kráľovskou rodinou a taktiež súťažiacimi, nasleduje kniha Elita, a posledná z tejto série sa nazýva Prvá. Ak ste túto knihu nečítali, tak vám ju rozhodne odporúčam.

Anotácia:
Keď nám ten list prišiel do schránky, mama bola od radosti celá bez seba. Uverila, že tak sa vyriešia všetky naše problémy. Jednoducho, nočná mora zmizne a s ňou všetka bieda.
Nechcem byť kráľovná.
A nechcem byť ani Prvá.
Dokonca som sa o to nechcela ani len pokúsiť.


2 komentárov:

  1. Selekci zbožňuju! K Vánocům jsem si přála všechny tři v boxu a hned o Vánocích jsem začala číst:) Třetí díl, neboli První, se mi líbil asi ze všech nejvíc.
    Skvělý článek o skvělé knize❤️
    Na svém blogu jsem se o ní už také trochu zmínila - kateglose.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Uprimne receno, nechapu, jak muze nekdo rict, ze ma tato autorka dobry styl. Nicmene, nebudu tady nadavat, na svem blogu jsem uz napsala clanek, co si o tomto vytvoru myslim.

    OdpovedaťOdstrániť