Girl Online

Autor: Zoe Sugg
Počet strán: 352
Vydavateľstvo: Penguin Books
Rok vydania: 2014


Girl Online - láska blogerská. Určite ste o tejto knihe už počuli. Pár krát som ju videla medzi príspevkami, ktoré ste tagovali #citam_citas, tak som sa rozhodla, že si ju prečítam tiež.




Autorkou tohto románu je Zoe Sugg - známa anglická YouTuberka. Na internete sa však šírili reči, že knihu v skutočnosti nenapísala ona. Či už napísala alebo nie, poďme na recenziu.

O kvalite tejto knihy som najprv pochybovala. Mala som proste pocit, že to nebude nič nové. Áno, mala som predsudky.
Knihu som čítala v angličtine. Rozhodla som sa pre anglickú verziu preto, lebo ma viac zaujímal originál tejto knihy ako preklad.


Hlavná postava Penny má tajomstvo. Vlastní blog, kde blogguje o svojom živote, škole, chalanoch - no anonymne. Zveruje sa na ňom so svojimi problémami a záchvatmi paniky.
Jej rodičia dostanú prácu v New Yorku. Pred Vianocami tam odcestujú a vezmú so sebou aj Penninho najlepšieho kamaráta Elliota. Penny stretne v New Yorku Noaha, do ktorého sa pomaly zamiluje. S celým pobytom sa zveruje svojim čitateľom. Noaha nazvala "Brooklyn Boy".
Netuší však, že Noah má tiež tajomstvo. A toto tajomstvo jej blog zviditeľní - no nie pozitívne. Penny je z Noaha sklamaná, a je v naozaj zlej situácií. Rozhodla sa, že s blogom skončí. Uverejnila posledný príspevok s vysvetlením a s bloggovaním skončila.

“every time you post something online you have a choice”.


Táto kniha je klasický dievčenský román, no s prvkami modernej doby.
Páčilo sa mi, že to bolo niečo nové, moderné. Postavy som si obľúbila a kniha sa čítala celkom rýchlo - hlavne koniec, kde bol celý ten zvrat.
Knižka nebola sama o sebe zlá, no čakala som niečo viac. Cítila som tam dosť naivity a miestami aj detinskosti.
Kniha mala obrovskú propagáciu. Nemyslím si, že by bola taká známa, keby ju nenapísala slávna Zoella.
Táto kniha má aj pokračovanie - Girl Online: On tour. V blízkej budúcnosti však plánujem zo zvedavosti siahnuť aj po nej.
Na túto knihu som čítala naozaj veľa a rozdielnych názorov. 100 ľudí 100 chutí - niekomu sa veľmi páčila, niekomu vôbec.
Ak hľadáte nejakú oddychovku - dievčenský román, kľudne siahnite po tejto knihe :-).

Video, kde Zoella rozpráva o tejto knihe: https://www.youtube.com/watch?v=CfakDR2IFfE

Vaše názory:

Ja som knihu Girl Online čítala, a velmi sa mi páčila. Za 2 dni som ju mala prečítanú. Jediné, no sa mi na nej nepáči je to, že je taká tenká.

Pre mňa to bola s prehľadom najhoršia kniha minulého roka. Môžeš si prečítať moju recenziu:)http://books-mylife.blogspot.sk/2015/05/girl-online-laska-blogerska-zoe-sugg.html

Mne sa kniha veľmi páčila. Penny som si obľúbila a páčilo sa mi, že v knihe boli pridané aj príspevky z jej blogu.

S knihou nie som spojokná. Prišla mi, že je strašne detinská a naivná. Odporučila by som ju hlavne mladším čitateľkám. 



0 komentárov:

Zverejnenie komentára